Alla inlägg under oktober 2013

Av Ing-Marie Bengtsson - 13 oktober 2013 19:56

 

Taqtic Team Nutrilett 5:2-studie, vecka 6:

Kolestrol: -0,1

Glukos: -0,5

Vikt: -0,1 kg


Härligt, nu går det åt rätt håll igen! :-)

-------------------------------------------------------


 

Som belöning för att vi följt programmet de första 4 veckorna fick vi 1 timme med en personlig tränare! Hurra! Efter tips på vägen om vem man kunde anlita blev det:


Erik är en kunnig kille och mötet blev både trevligt och otroligt lärorikt! Jag ska köra typ cirkelträning, "tung styrketräning" (8-10 rep) x 3 varv som avslutas med tuff, effektiv intervallträning på crosstrainern. Söker nu efter ett gym som har de redskap jag behöver och ligger i närheten av min bostad eller mitt jobb.

------------------------------------------------

I morgon, måndag, börjar Fitness challenge i Lund som jag har anmält mig till. Den som vinner är den som har förbättrat sig mest under de 10 veckor som det pågår. Fokus är inställt och för mig existerar inte andra plats.... ;-) I morgon blir det kroppsscanning (man får redan på bl.a fettprocent i kroppen) med efterföljande Styrketabata som vi kör i grupp varje måndag.


Nu när jag går in i nästa fas med tuffare träning, både vad gäller styrka och kondition, är det viktigt att planera in fastedagarna. Planering blir nu A och O!


Nej, nu är det färdigsnackat! Lets go! :-D

Av Ing-Marie Bengtsson - 7 oktober 2013 19:51

 

Resultat vecka 5: Det är med ångest jag skriver veckans resultat.


Kolesterol 5,4; glukos 5,3 och vikt +0,6 kg. Plus, plus, plus... vad hände?


Slutade röka förra måndagen och trodde att det tillsammans med 2 fastedagar skulle sänka kolesterolet. Men vad hände egentligen? Som man säger i branschen: "Fattar nada"! Det kanske är någon gammal synd som straffar mig nu! Känns deppigt.


Men å andra sidan är det bara att kämpa vidare. Så, nästa vecka... då jäklar!! ;-)


Hittills vikt -1,9 kg, glukos +/-0 och kolesterol +0,7.


#Nutrilett #hälsa #vikt #periodiskfasta

Av Ing-Marie Bengtsson - 1 oktober 2013 17:17

 


Oj, vad hände? Kom hem redan kl.16.30 och direkt frågar äldste sonen om jag ska med ut och springa kl.18 och innan jag hunnit blinka svarade jag: Självklart!! Plockat fram joggingskorna igen och just nu känns det tungt men försöker fokusera på hur skönt det kommer att kännas efteråt. Har i princip inte sprungit sen juni/juli. Börjar nu på ruta 1 igen. Men fördelen med det är att man snabbt kommer att märka stora förändringar!! Tack Rickard för att du ställde frågan och tack till mig själv som svarar utan att tänka!

#Nutrilett #hälsa #vikt #periodiskfasta

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är utvald att vara med Tactiq Team Nutrilett 5/2-metoden som pågår i 3 månader med start 1 september 2013.

Deltagandet innebär att jag på fastedagarna dricker Nutrilett och en gång i veckan mäts glukos- och kolestrolvärdena. Bloggen kommer att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards