Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Resultat vecka 1: söndagen den 8 september 2013

Av Ing-Marie Bengtsson - 8 september 2013 13:40

 



Jag har noterat mina värden förra söndagen: Kolestrol = 5,5 och glukos = 4,7. Men när jag tittar på bilderna som jag lade ut förra veckan visar det något annat. Mätte värdena både före och efter rundan med hunden förra söndagen och blandade ihop bilderna. Nåväl det är ovanstående siffror som gäller och är jämförbara mot de mätningar som är gjorda idag! Alltså före rundan med hunden!


Sammanfattningsvis: Kolestrol -0,4 idag 5,1 och glukos -0,1 idag 4,6. Dessutom visar vågen på -1,5 kg! Tjoho! Till det ska läggas att jag inte alls har tränat så mycket som jag hade planerat. Det beror helt och hållet på "mördarpasset" (Styrketabata) i måndags kväll som resulterade i att jag hade så fruktansvärd träningsvärk att jag knappt kom ner på toastolen, och med stor svårhet tog mig upp/ner för trappor. Fortfarande lite träningsvärk och det är ju bra eftersom det sägs att det är då det ger effekt.


Hade anmält mig till Styrketabata i morgon kväll igen, men har avbokat det nu. Inser att jag måste träna upp mig mer innan jag dyker in Styrketabatan igen! Jag har svårt att "fisa mig genom ett pass", utan är jag på ett pass så gäller järnet för mig. Är jag där vill jag också ha resulat. Den här veckans träning blir 9 km promenad ikväll (+ 5 km i morse), måndag: powerwalk 8 km på morgonen och jogga/gå 5 km på kvällen, tisdag: 5 eller 8 km powerwalk på morgonen och dansaeorbics på kvällen, onsdag: 8 km powerwalk, torsdag 8 km powerwalk och torsd kväll jogga/gå 5 km. Fredag morgon 5 km promenad. På lördag åker jag nog ut till vackra/kuperade Bokskogen (utanför Malmö) och powerwalkar 7 km.


Vecka 1 av 12 är genomförd och jag känner mig nöjd trots att träningen inte blev i närheten av vad jag tänkte. Att dricka Nutrilett på fastedagarna är jättelätt! Man slipper räkna, Nutrilett är mättande och självklart dricker jag mycket vatten, ca 2,5 liter plus ett eller två glas kolsyrat vatten. Har märkt att kolsyrat vatten lindrar om man känner sig lite yr och vid huvudvärk.


#Nutrilett #hälsa #vikt #periodiskfasta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ing-Marie Bengtsson - 13 oktober 2013 19:56

  Taqtic Team Nutrilett 5:2-studie, vecka 6: Kolestrol: -0,1 Glukos: -0,5 Vikt: -0,1 kg   Härligt, nu går det åt rätt håll igen! :-) -------------------------------------------------------     Som belöning för att vi följt progr...

Av Ing-Marie Bengtsson - 7 oktober 2013 19:51


  Resultat vecka 5: Det är med ångest jag skriver veckans resultat.   Kolesterol 5,4; glukos 5,3 och vikt +0,6 kg. Plus, plus, plus... vad hände?   Slutade röka förra måndagen och trodde att det tillsammans med 2 fastedagar skulle sänka ko...

Av Ing-Marie Bengtsson - 1 oktober 2013 17:17


    Oj, vad hände? Kom hem redan kl.16.30 och direkt frågar äldste sonen om jag ska med ut och springa kl.18 och innan jag hunnit blinka svarade jag: Självklart!! Plockat fram joggingskorna igen och just nu känns det tungt men försöker fokusera ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 30 september 2013 06:30


  Den fjärde veckan har gått jättebra och eftersom det bara blev en fastedag förra veckan planderade jag in och fastade 3 dagar den här veckan: Måndag, torsdag och söndag! :-D   Ska mäta mina värden och väga mig på söndagar, men det blev lite ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 23 september 2013 19:51


  Tredje veckan började otroligt bra, men energi som hette duga i början av veckan. Hade semester inför min 50-årsdag och städade huset och trallandes städade jag hela huset... inkl kylskåp, kryddburkar, innerdörrar etc. Är helt övertygad om att d...

Presentation


Jag är utvald att vara med Tactiq Team Nutrilett 5/2-metoden som pågår i 3 månader med start 1 september 2013.

Deltagandet innebär att jag på fastedagarna dricker Nutrilett och en gång i veckan mäts glukos- och kolestrolvärdena. Bloggen kommer att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards