Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Resultat vecka 3: söndagen den 22 september 2013

Av Ing-Marie Bengtsson - 23 september 2013 19:51

 

Tredje veckan började otroligt bra, men energi som hette duga i början av veckan. Hade semester inför min 50-årsdag och städade huset och trallandes städade jag hela huset... inkl kylskåp, kryddburkar, innerdörrar etc. Är helt övertygad om att det gick så lekande lätt tack vare 5:2! Kände mig "hög av livet", helt enkelt! I tisdags fastade jag och trots det var det riktigt roligt att städa. Sjukt vá?


Redan i onsdags kom mina föräldrar från Västerås och min moster från Skellefteå och faktum är att det inte "bara" var min högtidsdag som skulle firas, utan även min yngste son fyllde jämnt: Han blev 20 år i torsdags. Vi har ätit, druckit, sjungit, dansat och verkligen firat.


Igår, söndag morgon, hade jag därför ångest inför veckans vägning och mätning av värden. Veckans resultat (hittills inom parentes):

Vikt: +0,5 kg (-1,0 kg)

Kolestrol: +0,3 (-0,9)

Glukos: +0,6 (-0,1)


Nåväl, det var inte så roliga siffror, men å andra sidan tror jag helt klart att det hade varit ännu värre om jag inte hade kört 5:2! ;-)


Nu har det nästan firats klart: På onsdag kväll ska visst kollegorna dra iväg mig på en överaskning! Spännande! :-D


För att kompensera kommer jag att köra 3 fastedagar den här veckan: Måndag, torsdag och söndag!


#Nutrilett #hälsa #vikt #periodiskfasta







Hade

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ing-Marie Bengtsson - 13 oktober 2013 19:56

  Taqtic Team Nutrilett 5:2-studie, vecka 6: Kolestrol: -0,1 Glukos: -0,5 Vikt: -0,1 kg   Härligt, nu går det åt rätt håll igen! :-) -------------------------------------------------------     Som belöning för att vi följt progr...

Av Ing-Marie Bengtsson - 7 oktober 2013 19:51


  Resultat vecka 5: Det är med ångest jag skriver veckans resultat.   Kolesterol 5,4; glukos 5,3 och vikt +0,6 kg. Plus, plus, plus... vad hände?   Slutade röka förra måndagen och trodde att det tillsammans med 2 fastedagar skulle sänka ko...

Av Ing-Marie Bengtsson - 1 oktober 2013 17:17


    Oj, vad hände? Kom hem redan kl.16.30 och direkt frågar äldste sonen om jag ska med ut och springa kl.18 och innan jag hunnit blinka svarade jag: Självklart!! Plockat fram joggingskorna igen och just nu känns det tungt men försöker fokusera ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 30 september 2013 06:30


  Den fjärde veckan har gått jättebra och eftersom det bara blev en fastedag förra veckan planderade jag in och fastade 3 dagar den här veckan: Måndag, torsdag och söndag! :-D   Ska mäta mina värden och väga mig på söndagar, men det blev lite ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 15 september 2013 07:15


  Efter bara två veckor med Taqtic Team 5:2-studien kan bara sammanfattas med - OTROLIGT!!!   Veckans värden/mått idag: Kolestrol 4,1 (totalt -1,4) Glukos 4,0 (totalt -0,7) Vikt +/-0 (toalt -1,5 kg)   Jag har haft en riktigt stressig...

Presentation


Jag är utvald att vara med Tactiq Team Nutrilett 5/2-metoden som pågår i 3 månader med start 1 september 2013.

Deltagandet innebär att jag på fastedagarna dricker Nutrilett och en gång i veckan mäts glukos- och kolestrolvärdena. Bloggen kommer att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards