Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Dag 2 av 84 - måndagen den 2 september 2013

Av Ing-Marie Bengtsson - 3 september 2013 18:53

   

Gick in för det helhjärtat och började med att fasta redan igår, läs söndagen den 1/9. På kvällen var jag lite yr och kände mig sugen så då tog jag med mig gubben och "Bubben" (hunden) på en riktig långpromenad som tog 2 timmar! När jag kom tillbaka hem var både yrseln och suget borta!   


Idag, den 2/9, äter jag "nästan" normalt. Skillnaden är att jag lägger in allt jag äter i "ShapeUp", där jag har ställt in att jag önskar en viktminskning med 1 kg/vecka. Det gör att jag äter ca 500 kcal mindre/dag än behovet för "matchvikten".


Dagen började med en powerwalk på 5 km. Hade tidigare blivit inbjuden att prova Styrketabata med "Formkampen i Lund" på kvällen! Efter jobbet var det med skräckblandad förtjusning jag gav mig iväg till Sankt Hans Backar i Lund. Det var ett härligt gäng som var med och vi körde flera bra övningar under en timme och svetten lackade. Skönt att vara tillbaka, även om det var jobbigt. Jag är snart 50 år och det finns en formel man brukar använda sig av när man räknar ut maxpuls: 220 minus åldern. Min maxpuls borde enligt den formeln vara 170 slag/minut. Jag tog verkligen i för Kung och fosterland - hade en snittpuls på 164 slag/minus och en maxpuls på 189! Inte illa för en tant som jag! Första bilden är tagen när vi kör uppvärmningen och det är jag har den blå jackan, som såklart åkte av när vi gav järnet. Enligt min pulsmätare brände jag 500 kcal under passet. Härlig start på veckan och ni kan ju bara gissa om jag somnade ovaggad igår kväll!


#nutrilett #vikt #hälsa #periodiskfasta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ing-Marie Bengtsson - 13 oktober 2013 19:56

  Taqtic Team Nutrilett 5:2-studie, vecka 6: Kolestrol: -0,1 Glukos: -0,5 Vikt: -0,1 kg   Härligt, nu går det åt rätt håll igen! :-) -------------------------------------------------------     Som belöning för att vi följt progr...

Av Ing-Marie Bengtsson - 7 oktober 2013 19:51


  Resultat vecka 5: Det är med ångest jag skriver veckans resultat.   Kolesterol 5,4; glukos 5,3 och vikt +0,6 kg. Plus, plus, plus... vad hände?   Slutade röka förra måndagen och trodde att det tillsammans med 2 fastedagar skulle sänka ko...

Av Ing-Marie Bengtsson - 1 oktober 2013 17:17


    Oj, vad hände? Kom hem redan kl.16.30 och direkt frågar äldste sonen om jag ska med ut och springa kl.18 och innan jag hunnit blinka svarade jag: Självklart!! Plockat fram joggingskorna igen och just nu känns det tungt men försöker fokusera ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 30 september 2013 06:30


  Den fjärde veckan har gått jättebra och eftersom det bara blev en fastedag förra veckan planderade jag in och fastade 3 dagar den här veckan: Måndag, torsdag och söndag! :-D   Ska mäta mina värden och väga mig på söndagar, men det blev lite ...

Av Ing-Marie Bengtsson - 23 september 2013 19:51


  Tredje veckan började otroligt bra, men energi som hette duga i början av veckan. Hade semester inför min 50-årsdag och städade huset och trallandes städade jag hela huset... inkl kylskåp, kryddburkar, innerdörrar etc. Är helt övertygad om att d...

Presentation


Jag är utvald att vara med Tactiq Team Nutrilett 5/2-metoden som pågår i 3 månader med start 1 september 2013.

Deltagandet innebär att jag på fastedagarna dricker Nutrilett och en gång i veckan mäts glukos- och kolestrolvärdena. Bloggen kommer att vara

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards